۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۱

در گفت‌وگو با مهر؛

شهرستان فریدن و ۲۸ روستا تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

شهرستان فریدن و ۲۸ روستا تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

فریدن – پیشکسوت آتش‌نشانی فریدن گفت: شهرستان فریدن و ۲۸ روستا تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد و از سویی نیز با کمبود نیروی متخصص رو به رو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش‌نشانی یکی از پرخطرترین مشاغل در جامعه به شمار می‌آید؛ انسان‌های فداکاری که با وجود فشارهای روانی ناشی از مواجهه با خطرات جدی دارای روحیه همکاری و همبستگی هستند. آتش‌نشانان نماد ایثار و فداکاری در جامعه هستند و نقش مهمی در حفظ امنیت و سلامت عمومی ایفا می‌کنند. جنگ آتش‌نشانان با آتش تمامی ندارد و آنها وقتی در ایستگاه صدای آژیر را بشنوند حتی لحظه‌ای را برای رسیدن به محل حادثه تلف نمی‌کنند تا هر چه زودتر برای نجات جان و مال مردم، دل به حادثه بزنند.

علی خان احمدی آتش نشان فریدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نقش آتش‌نشان‌ها در حفظ ایمنی جامعه گفت: با وجود علاقه‌ای که به کار آتش نشانی دارم اما باید بگویم هر کاری سختی‌های خودش را دارد اما اگر عاشق کارت باشی سختی مفهومی ندارد، با این حال مشکلاتی هم هست که کار را سخت می‌کند به ویژه برای ما که در مرکز شهرستان هستیم و تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی داریم و باید تمام اتفاقات ۲۸ روستا را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای توانمندی آتش‌نشانان راهبردی مؤثر برای کاهش وقوع حوادث است، اضافه کرد: اگر در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اتفاق بیفتد ضمن هماهنگی با شهردار از ایستگاه خارج می‌شویم به‌طوریکه باید در زمان شروع اتفاق در محل حضور داشته باشیم اما با توجه به مسافت زیاد بارها اتفاق افتاده که دیر به محل حادثه برسیم و حریق توسط اهالی اطفا شده یا تمام مواد سوختنی از بین رفته است، در این شرایط اهالی آن منطقه به ما اعتراض می‌کنند که چرا دیر به محل رسیده‌ایم. بارها این مشکل را به مسئولان مربوطه اطلاع دادیم اما وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان پاسخگوی اتفاقات روستاها و شهر داران نیست، گرچه باید حداقل در هر روستاها یک ایستگاه آتش نشانی وجود داشته باشد یا تعداد نیروهای تخصصی در ایستگاه را افزایش بدهیم.

خان احمدی با بیان اینکه آتش‌نشانان باید اقدامات پیشگیرانه را به موقع انجام دهند، گفت: آتش‌نشانی در هر عامل خطرزا برای افراد جامعه، موظف است اقدامات پیشگیرانه و توصیه‌های ایمنی را انجام دهد که خوشبختانه در سطح کشور، این اقدامات صورت می‌گیرد و خوشبختانه تمام آتش‌نشانی‌های کشور، آموزش‌های لازم در این حوزه را از رده‌های پایه انجام می‌دهند که نتایج مثبتی نیز دارد.

شهر فریدن و ۲۸ روستا تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد

این آتش‌نشان پیشکسوت درباره چالش‌های این شغل گفت: بعضی اوقات با کمبود امکانات مواجه می‌شویم، مثلاً کمبود نیروی تخصصی باعث شده گاهی وقت‌ها در حوادث جاده‌ای که به کمک مصدومان می‌رویم ایستگاه خالی بماند و هیچ فردی نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی ادامه داد: کمبود امکانات در ساختمان‌های مسکن مهر از دیگر چالش‌هایی است که اگر در آن مکان‌ها حادثه‌ای اتفاق بیفتد خطرات زیادی را به همراه دارد. با توجه به ارتفاع زیاد ساختمان‌ها به دلیل نداشتن نردبان هیدرولیک امدادرسانی در مواقع اتفاق یا حریق برایشان مقدور نیست. از مواردی که خیلی با ما تماس گرفته می‌شود، برای مصدومیت‌ها و یا حوادثی است که ربطی به آتش‌نشانی ندارد و از ما درخواست کمک می‌کنند و این به علت عدم آگاهی مردم است که تلفن‌های امدادی هنوز در کشور برای مردم جا نیفتاده است.

خان احمدی مزاحمت‌های تلفنی را چالشی برای آتش نشانی اعلام کرد و افزود: در این زمینه شهروندان باید توجه داشته باشند که نیروی انسانی و تجهیزات آتش نشانی در شهرستان فریدن محدود است و هر گونه مزاحمت بیجا می‌تواند منجر به جان باختن یک نفر شود.

کد خبر 6255736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha